hétfő

Kijev


Én sem vagyok valami politizáló alak, de túlságosan fenyegetőek az elmúlt napok eseményei.
Mostanában sokat hallottunk a szomszédaink problémáiról, hogy milyen zavargások történtek Kijevben. De tudja valaki, mi is folyik itt? Nagyjából annyi, hogy Ukrajna jó viszonyt akart kiépíteni az EU-val, ugyanis mióta szétesett a Szovjetunió, Nyugat-Európa felé hajlik. De tavaly októberben egy fontos szerződés aláírásának elmulasztásával sokan kiábrándultak a kormányból. Sokan szeretnék, ha Ukrajna EU tagállam lenne és eme események igen felbolygatták őket. A korrupt kormányzókból és politikusokból is elegük lett, így hát jött a (jól bevált módszer,) lázadás.

Bejegyzésem témája tehát a lázadásokról szólna. Vajon mire ad megoldást a lázadás? Jobbára semmire! Hirtelen felbőszült emberek meggondolatlan reakciója nem vezethet sok jóra. Tudtommal a történelem során nem volt olyan lázadás, ami komolyabb veszteségek nélkül elérte volna célját. Jelen esetben, Kijevben sem fényesek a dolgok, hiszen már több mint 75 halálos áldozata van a zavargásoknak és még annál több sérült. És mindez azért, mert az emberek nem tudnak szót értetni a kormánnyal. Megértem, hogy feldúltak és egyet értek velük abban, hogy változtatni kell, de én nem vagyok a lázadás híve, biztosan van jobb megoldás. Mi értelme van a meggyőződésünk miatt akár meghalni?

Ezzel túlságosan elkanyarodtam, térjünk vissza Ukrajnába. Európának tennie kell valamit, mert embertársaink csak felfordulást okoznak, a problémát még most kell elfojtani, míg nem késő.(Nem mellesleg Ukrajnából jön a gáz, mely talán még Ukrajnába sem fog elérni az oroszokkal szembeni összetűzések miatt.)
Remélem, mihamarabb lecsendesedik ez az egész (mindenki nyer, természetesen), mert nem szeretném, ha nagyobb gondok történnének.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése