Ha csak Káin és Ábel történetét nézzük, akkor nem, Isten nem
mutatott igazságot. Ábel szerencsés volt. Káin áldozata sokkal több
erőfeszítést igényelt, jobban megérdemelte volna, hogy Isten az ő áldozatát
válassza. Így van a mai világban is. Sokan vannak, akiknek jól megy a soruk,
jól megélnek, de az, aki többet is érdemelne nála, mit sem kap. Ez teljesen
igazságtalan. Általában a filmekben is így van. A gonosz többnyire gazdag,
van hatalma, jól él,a történet jó főszereplője pedig általában szegény, vagy
valamilyen hátrányban van.Hát ez sem igazságos.
Nézzünk meg egy másik bibliai történetet. A vízözön
történetében Isten csak Noéban látott jóságot. Ezt erősen kétlem. Nem hiszem,
hogy csak Noé lett volna az egyetlen ember, aki megérdemelte volna, hogy ne
pusztuljon el a vízözön által. Akkor a többieket miért nem vezényelte a
bárkára? Vagy akik segítettek a bárkát felépíteni (mert hát Noé nem építhette
fel egyes-egyedül) ők miért nem szállhattak föl rá? Ugyan az a válasz, mint az
előző történetben is: Noé volt a kedvenc.
A Biblia „megpróbálja” igazságosnak beállítani Istent, mert Ő
a „megtestesített” jóság, ahol nincs helye az igazságtalanságnak. Van valaki
más, a Sátán, Lucifer, aki Isten teljes ellentéte, minden gonoszság forrása. De
ha egy kicsikét logikusan gondolkozunk, talán Isten mégsem annyira jó.
Had kezdjem ott, hogy honnan is származik az ördög. Lucifer
eleinte angyal volt, és mint tudjuk, az angyalokat Isten teremtette (vagyis
Istentől származik a rossz is…). Lucifer fellázadt Isten ellen, ezért Mihály arkangyal
a pokolba taszította. Isten már itt igazságtalan volt. Az, hogy Lucifer
fellázadt, azt jelenti, hogy neki nem tetszett Isten elképzelése (különben nem
lázadt volna föl), bizonyára saját gondolatai lehettek. Az, hogy valakinek más
a véleménye, még nem bűn. Isten nem hallgatta meg Lucifert, igazságtalan volt
vele, és a pokolba taszítatta. Már itt is látszik, hogy Isten nem feltétlen jó.
Tehát látszik, hogy Isten sem feltétlen jó.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése